همین جوری

آخرین مطالب

شکستنی

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸

پدرمادرها زیاد بچه‌ها را گول می‌زنند. و وقتی فکر می‌کنی به سادگی و محکمی اعتماد کردن بچه‌ها، از این کار بدت می‌آید. این که به بچه بگویی اگر فلان غذا را بخوری، آن قدر قوی می‌شوی که می‌توانی این میز را بالای سرت بلند کنی. این که می‌خواهی بچه را ببری أرایشگاه ولی بگویی می‌رویم پارک که با اشتیاق حاضر شود و دست تو را بکشد که زودتر برویم.

قضیه بدتر از این هم هست. اگر بچه فریب نخورد، اگه فکر کرد و تصمیمی که دلت می‌خواست را نگرفت، باز هم از چیزی فرار نکرده. چون معمولا اینجا عنصر زور ظاهر می‌شه. انگار یه پیامی رو ناخودآگاه می‌فرستیم که «به نفعته گول بخوری»

خب خوبی بچه‌ها اینه که به ندرت چیزی از این قضایا یادشون می‌مونه. این که تعمیم دادن رو بلد نیستن. فردا اگر چیز دیگری بگویی باز اعتماد می‌کنند. مثل اسکلتشان که در دوران جنینی نرم است و انعطاف‌پذیر، اعتمادهاشان هم هنوز شکستنی نشده.
بعدترها ولی، جنسش شیشه‌ست و وقتی بشکند تکه‌هایش مجروح می‌کند.

  • ۹۵/۰۳/۱۳
  • سیدمحسن

نظرات (۲)

  • رعنا صنیعی
  • چه نکته ی خوبی رو بهش اشاره کردین... من بی نهایت از این رفتار بدم میاد. حتی در مورد بچه ها. حتی در مورد یه بیمار آلزایمری که گوشه ی خونه افتاده و اصلا ممکنه یادش نمونه بهش چی گفتن و با چی دلشو خوش کردن... 
    ولی فکر میکنم اگر این رفتار زیاد در مورد بچه ها تکرار بشه یادشون میمونه و حس خوبی نخواهند داشت در آینده به اون شخص...
    پاسخ:
     راستش من در مورد کسی که قطعا یادش نمی‌مونه فعلا بی‌نظرم، ولی آره بچه‌ها یه چیزایی یادشون می‌مونه همیشه.
  • سوگند نصیری
  • شاید هم این بی اعتمادی های الان ما ریشه در کودکی هامون دارن بدون اینکه خودمون بدونیم..
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی