باز ارزیابی
این مطلب درباره کنترل عصبانیت را دوستی برایم فرستاده بود و توصیه کرده بود بخوان که خوب است و علمی است. من هم به لطف تکنولوژی در وقتهایی که قبلا تلف میشد، موفق به خواندنش شدم. مطلب جالب است، من ولی الان میخواهم از قسمتی از متن استفادهای کنم تا حدی متفاوت از آنچه خود متن کرده.
You don't get frustrated because of events, you get frustrated because of your beliefs...When you change your beliefs about a situation, your brain changes the emotions you feel.
توی اون نوشته میگه وقتی داری از کار کسی عصبانی میشی ارزیابیات رو از موقعیت عوض کن؛ فرض کن شاید اون حالش خوب نیست و مثلا اتفاقی براش افتاده و بهش حق بده ایجوری باشه. من ولی میخوام یک گزاره قویتر بگم. بعضی وقتها که از کار کسی ناراحت یا عصبانی میشویم، توجیه بهتری از این که طرف حالش بده وجود داره: شاید طرف دلیل موجهی (حداقل از نظر خودش) برای کارش داره. شاید اگر من هم اون دلیل رو بدونم از بعضی جهتها با اون همنظر بشم. شاید اصلا بتونم از یک نظرهایی کارش رو خوب بدونم و تحسین کنم.
نکته بیربط! یک راهکار که به نظر من به آن متن قابل اضافه شدن است: بعضیوقتها فکر که بکنیم «حرف طرف مقابل حالا اصلا چه اثری در دنیای خارج داره؟» جوابش «هیچی!» خواهد بود و این خیلی کمککننده است در این که بتونیم راحت از کنارش بگذریم.
- ۹۴/۰۸/۰۹