همین جوری

آخرین مطالب

-

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۲۱:۴۹
خب آدم هیچ وقت دوست نداره که باهاش طوری رفتار شه که اون رفتار رو مناسب ندونه. 
ولی حداقل یک جا هست که این مسئله می‌تونه از جهتی آدم رو خوشحال هم بکنه. 
وقتی که این رفتار از سمت کسی باشه که تصمیم گرفته باشی که نبخشی‌اش، خوشحال می‌شی باز هم بهونه دیگه‌ای بیاد دستت، تا عذاب وجدان کمتری داشته باشی.

***
زمانی مخاطب جمله‌ای بودم که به فکر فرو می‌بَرَدم: «فکر کردم اتفاق خاصی نمی‌افته و فوقش هم یکی دو ماه دیگر  عذرخواهی می‌کنم و می‌گویید "مهم نیست" و تمام.» 
این حس که با گفتن یکی دو کلمه -تازه اگر همان هم گفته شود- می‌توان هر چیزی را undo کرد خیلی خطرناک است. مثل رانندگی در شهری که هر چیزی هم که شد، مسئولیتی متوجه راننده نخواهد بود و اگر عابری ضربه‌ای خورد، وقتی هنوز روی آسفالت درد می‌کشد باید رضایت‌نامه امضا کند. زندگی در چنین شهری اصلا قشنگ نیست. من کینه‌ای نیستم ولی دوست ندارم شهروند چنین شهری باشم.
  • ۹۵/۱۱/۱۷
  • سیدمحسن

نظرات (۳)

دلمون تنگ شده برای "موضوع" هایی که همیشه عالی انتخاب میشدند
هرچند که "_" یا "." هم حرفهایی برای گفتن دارند ولی کلمات قدرت بیشتری دارند!
پاسخ:
ممنون از نظر لطفتون ولی بنظر خودم خوب نبودن در نتیجه این رویه رو انتخاب کردم.
بنده‌ی خدا حسن ظن داشته بهت! 
در حالت ایده‌آل دوست دارم دو و بر آدم‌هایی بپلکم که برای آزار رسوندن به من برنامه‌ریزی نکنن ولی اگر اشتباها آزارم دادن مطمئن باشن که با یکی دو کلمه حل می‌شود. برای بعضی‌ها هم که آن هم لازم نیست گفته شود.
پاسخ:
حرف شما متین و مقبول ولی نامربوطه. «اشتباها» فرق می‌کنه با حالتی که من توصیف کردم که از ابتدا مشخصه که احتمال آسیب رسوندن هست و داریم امیدریاضی حساب می‌کنیم که چه تصمیمی باید بگیریم بعد هزینه حالت آسیب رسوندن نزدیک صفر محاسبه می‌شه.
حرف شما متین، مقبول و مربوط. عرض بنده اینه که خوب حالا که این‌طوریه چه می‌شه کرد؟ می‌شه آدم بره یه شهر دیگه زندگی کنه. اعنی تو زندگی واقعی با آدمای «قاطی» بشه که الی آخر.
و البته یاد سخنی می‌افتم که یادم نیست کجا خوندم در این مضمون که رفتار مردم نیست که ما رو ناراحت می‌کنه، انتظارات ما از اوناست که باعث ناراحتی ما می‌شه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی